Дизайнер — одна з найкреативніших професій. А дизайнери-графіки ще й одні з найзатребуваніших, особливо в епоху діджітал-маркетингу, реклами і стрімкого розвитку бізнесу. Всі ці логотипи, сайти, журнали, оформлення соціальних мереж, створення унікального оформлення. Роботи — хоч відбавляй! Не говорячи вже про прохання «пограти шрифтами», повернути як було або додати фарб.
У День дизайнера-графіка хочеться відзначити працю цих креативників і побажати натхнення та свіжих ідей у надлишку!

Графічний дизайнер: плюси і мінуси професії

Графічний дизайн (від англ. Design - задум, проект, креслення, малюнок) являє собою специфічну галузь художньо-проектної діяльності, яка спрямована на створення візуальних повідомлень, які розповсюджуються за допомогою засобів масової комунікації. Ця галузь дизайну порівняно молода, офіційною датою її народження прийнято вважати 1964 рік, коли відбувся Перший конгрес Міжнародного товариства організацій графічного дизайну.


Отже, графічний дизайнер спеціалізується на оформленні навколишнього середовища засобами графіки. Він працює з вивісками, рекламними щитами, плакатами, покажчиками, знаками та схемами, які ми бачимо у великій кількості навколо. Також він повинен дбати про зручність читання необхідної нам інформації, такої як інтернет-сайти, журнали, газети, листівки, обкладинки книг і дисків, меню в ресторані, каталоги товарів, візитки, а також упаковка продуктів, промислових товарів та графічне оформлення вітрин. З цього короткого списку можна зрозуміти, що куди б ми не прийшли, ми скрізь обов’язково по бачимо різноманітні твори графічного дизайну. Професія графічного дизайнера має кілька напрямків, і один дизайнер може працювати або в одному з них, або поєднувати два чи три напрямки. Розглянемо їх:


1. Графічний дизайн простору. Це знаки й покажчики, за якими людина орієнтується в міському середовищі, в торгових і бізнес-центрах. Це також різноманітні таблички на дверях, дорожні знаки, покажчики різного роду товарів в магазинах і т.п. Схема метро, наприклад, також є твором графічного дизайну. Головне в цій галузі досягти того, щоб знак сприймався й прочитувався швидко, а схема була максимально зручною для сприйняття інформації.

2. Фірмовий стиль і брендинг. Кожна фірма хоче мати свій власний стиль, за яким її будуть впізнавати клієнти та покупці. Кожен виробник хоче привернути максимальну увагу до свого товару і продати його, упакувавши в стильну та інформативну упаковку. Цим займається графічний дизайнер. Він розробляє знак і логотип фірми, рекомендує певні шрифти та фірмові кольори, після чого займається виготовленням всього набору фірмового стилю, включаючи презентаційні набори та різноманітну поліграфічну продукцію. А також він обов’язково складає інструкцію по використанню створеного стилю для всіх, хто працюватиме над рекламою даної фірми, її товару чи послуги. 

3. Розробка шрифтів. Це особлива галузь графічного дизайну. Тут дизайнер створює легкі для читання текстові шрифти, які довго служать і найменше залежать від моди, але при цьому кожний шрифт має свій характер. Розробка шрифтів накладає на творця величезну кількість правил, але, не зважаючи на це, дизайнери весь час створюють щось нове в цій галузі. Крім того, дизайнери шрифтів розробляють різні декоративні шрифти, мода на які швидко змінюється. 

4. Дизайн реклами. Рекламісти займаються розробкою ефективних комунікацій продавця з покупцем. Для цього вони досліджують ринок, цільову аудиторію та видають серію рекламних концепцій. Але для втілення цих концепцій вони звертаються до графічного дизайнера, який візуалізує їх рекламні ідеї. І саме візуалізація в рекламі відіграє досить велику роль. 

5. Дизайн книг, журналів і газет. У видавництві глянцевого журналу дизайнер розробляє сітку верстки і стилістику кожної рубрики в залежності від її характеру, малює графічні елементи, стежить за правильним форматуванням тексту і кадруванням зображень, працює над обкладинкою. В книжковому видавництві він так само працює над стилем видання, враховуючи і вимоги стандартів, і модні тенденції в книжковому оформленні. 

6. Дизайн для Інтернету. Графічні дизайнери займаються в цій галузі створенням інтернет-сайтів, банерів, роблячи віртуальне середовище максимально зручним для користувачів Інтернету і в той самий час естетичним. Оформлення сайту та інтернет-банерів входить до розробки фірмового стилю компанії та прописується в інструкції з використання стилю. При цьому графічний дизайнер зовсім не обов’язково повинен володіти технологіями верстки сайтів, за винятком тих випадків, коли він вузько спеціалізується саме в цій галузі. Але в будь-якому випадку він обов’язково повинен знати правила створення віртуального графічного простору. 

Робоче місце. Графічні дизайнери працюють в дизайн-студіях, брендингових і рекламних агентствах, видавництвах і в будь-яких державних підприємствах і приватних фірмах, які можуть тримати в штаті власного дизайнера. 

Важливі якості: 
  1. Розвинений художній смак. 
  2. Образне і об’ємно-просторове мислення. 
  3. Ініціативність. 
  4. Креативність, винахідливість. 
  5. Відчуття стилю. 
  6. Зорова пам’ять. 
  7. Залученість до сучасної культури. 

Знання та навички:
  1.  Вміння висловлювати свої ідеї в графіці (що також часто називають малюнком від руки).
  2.  Знання історії мистецтв, дизайну та їх сучасного стану. 
  3.  Володіння спеціалізованими комп’ютерними програмами: Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign та ін. 

Де навчають цій професії? Професію дизайнера можна отримати у ВНЗ, який має факультет дизайну із спеціалізацією “графічний дизайн”, а також в середньо-спеціальних учбових закладах на факультетах “дизайн” чи “видавнича справа”. Можна закінчити спеціалізовані курси комп’ютерного (графічного) дизайну. Важливо постійно займатися самоосвітою, читати спеціалізовані журнали, спілкуватися з колегами та стежити за їх творчими знахідками. Для того, щоб розуміти останні тенденції художнього дизайну, бажано відвідувати різні професійні виставки і семінари. 

Плюси професії: 
творчість в роботі, плаваючий графік (оскільки багато дизайнерів вважають, що краще працювати на замовлення, не зв’язуючи себе з якимсь одним роботодавцем), можливість постійного професійного вдосконалення. 

Мінуси:
можливе розчарування в роботі. Коли захоплення переростає в рутинну, щоденну працю, для творчості залишається мало місця. Роботи ставляться на потік. Часто доводиться просто втілювати ідеї замовника, які можуть абсолютно не мати ніякого смаку.
Світлина від Алі Маврич.Світлина від Алі Маврич.